Translate

Szukaj na tym blogu

wtorek, 13 sierpnia 2013

Szyjemy crazy squares - tutorial

Dziś będą takie małe czary mary, ostatnio miałam wolne popołudnie i sobie poeksperymentowałam.

Lotem błyskawicy uszyjemy takie 3 bloki


część 1  -  blok nr 1
Bloki mają  na gotowo po wszyciu 20 cm x 20 cm, składają  się  z 4 części każda 10 cm x 10 cm.

Uwaga: do końca nie wiem czy obliczenia są poprawne, bo tak nie szyłam wcześniej, po uszyciu parę milimetrów mi uciekło, sądzę jednak że to nie kwestia obliczeń a niedokładność w szyciu.

Potrzebujemy 4 takie części, jak widzicie to tylko niepozorne paski

 Liczymy

każda z 4 części

Każdy kwadrat 10 cm ( rozmiar po wszyciu)+ 3,4*szerokość stopki=10+3,4*0,7=12,40 cm

liczymy szerokość paska

i teraz jeśli chcemy 4 paski to 12,4:4 = 3,1 cm , dodajemy zapasy na szwy: 2 paski środkowe 3,1 +2*szerokość stopki = 3,1 +2*0,7 cm  4,5 cm oraz 2 paski zewnętrzne 3,1+1*szerokość stopki= 3,1+0,7=3,8 cm

chodzi o to żeby po zszyciu wszystkich  4 pasków otrzymać kwadrat 12,4 cm x 12,4 cm

Przelicznik:

3,4*
 to wartość stała, której  nie zmieniamy jeśli obliczamy na inny rozmiar czy na inną szerokość stopki. 

podsumujmy:

4 paski wzorek 3,8 cm x  12,40 cm
4 paski morela 3,8 cm x  12,40 cm
4 paski niebieskie 4,5 cm x  12,40 cm
4 paski bordo  4,5 cm x  12,40 cm


 zszywamy paski

 a teraz każdy rozcinamy po przekątnych, paski w pozycji poziomej

 i teraz możemy się pobawić w układanie puzzli ;) 

może tak
  wtedy powstałyby takie pasy

 a może tak ???
 mi najbardziej przypadło do gustu tak :

 zobaczcie, czary , po zszyciu paski się "same " poprzesuwały

 zszywamy resztę

  i gotowe

 symulacja:


część 1  -  blok nr2


Szyjemy tak samo jak w części pierwszej, z tym że potem zwróćcie uwagę , rozcinamy po przekątnych 2 kwadraty z paskami w pionie i 2 kwadraty z paskami w poziomie

 po zszyciu możemy ułożyć różne kombinacje 


  jeśli uszyjecie jeszcze raz tyle - w sumie 8 takich kwadratów, to mamy tak:


takie bloki uszyjecie błyskawicznie , ja dwa takie standardową metodą czyli doszywanie pasków, robienie skośnych rogów szyłam parę godzin

 z 4 kwadratów wybrałam taki układ, zszywamy najpierw te części oznaczone strzałkami

 po szyciu mogę jeszcze ułożyć tak:

symulacja
zszyłam resztę i gotowe 

symulacja


 część 3  -  blok nr 3

Tutaj musimy wziąć większe kwadraty bo będziemy rozcinać na 4 części

każda z 4 części

Rozmiar kwadratu 10 cm ( rozmiar po wszyciu) +4,8*szerokość szwu =10+4,8*0,7=13,40 cm

liczymy szerokość paska
i teraz jeśli chcemy 4 paski to 13,4:4 = 3,3 cm , dodajemy zapasy na szwy: 2 paski środkowe 3,3 +2*szerokość szwu = 3,3 +2*0,7 cm  4,7 cm oraz 2 paski zewnętrzne 3,3+1*szerokość szwu= 3,3+0,7=4,0 cm

chodzi o to żeby po zszyciu wszystkich  4 pasków otrzymać kwadrat 13,40 cm x 13,40 cm
  
 podsumujmy:

4 paski wzorek 3,9 cm x  13,40 cm
4 paski niebieskie 3,9 cm x  13,40 cm
4 paski morela 4,7 cm x  13,40 cm
4 paski bordo  4,7 cm x  13,40 cm
zszywamy
 a teraz rozcinamy na 4 części każdą część


 tu widzimy, że linia przebiega po drugim pasku


 i bawimy się w układanie


 wybrałam tak:

 zszywam najpierw te elementy oznaczone strzałkami

 i resztę 

  i symulacja ( wygląda bardzo okazale :) )


Poświęciłam na to parę godzin, ale nie wiedząc co z tego wyniknie , świetnie się bawiłam, mam nadzieję, że i Wam się przyda.

Zapraszam na inne tutoriale z bloków TUTAJ

11 komentarzy:

  1. Dziękuję za kurs. Mam nadzieję, że skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po prostu czary mary. Super!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie trafiłam na Twojego bloga, cieszę się ze zamieszczasz tu tyle tutków, zaczynam stawiać pierwsze kroki w patchworku i szwy mi jeszcze krzywo wychodzą, więc z chęcią skorzystam! :)


    taksobieszyje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w blokach patchworkowych trzeba być bardzo dokładnym, a im więcej zszywania w obszarze jednego bloku to jeszcze bardziej, samo szycie trudne nie jest tylko trudno z tą dokładnością, zerknij na post o patchworkowej stopce myślę że jest idealna do takiego szycia

      Usuń
  4. Suuper tutorial :):) Z mila checia bede do Ciebie zagladac :) Pozdrawiam Agnieszka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ładne bloki Ci wyszły

    OdpowiedzUsuń
  6. Małgosiu! i znowu rewelacyjny tutek! Dzięki! To sama przyjemność oglądać i zaraz mi się chce do maszyny :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, na symulacji wygląda fantastycznie, aż się zapatrzyłam. Podziwiam precyzję z jaką to wykonujesz.

    OdpowiedzUsuń
  8. tak szczerze mówiąc to blok nr 2 postał przez przypadek, dopiero po uszyciu i po próbie powtórzenia odkryłam że przypadkowo rozcięłam jeden w poziomie a drugi w pionie, na pewno uszyję tym sposobem poszewki z takich ramek

    OdpowiedzUsuń
  9. Agnieszko, fantastyczne kombinacje, gratuluję wyobraźni ... :) oraz precyzji wykonania

    OdpowiedzUsuń

Drukuj